Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Šta (ni)je promenio pad Berlinskog zida - uspon Nemačke i slom sovjetske imperije

Komentari (36) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 20 novembar 2014 15:01
Aleksandar
Veoma nizak nivo razmisljanja. U rangu prosecnog srednjoskolca.
Preporuke:
48
6
2 četvrtak, 20 novembar 2014 15:04
Mikus Trikus
Zaprepascen sam nepoznavanjem politicke teorije i njenim potpuno proizvoljnim tumacenjem. NA osnovu ovako diletantski napisanog eseja mogu samo da zakljucim da je u pitanju propagandni pokusaj da se destabilizuje protivnik i da se pokaze superiornost u ideologiji, iako se Fridman cuva da to tako nazove. Neverovatno je da se fridman upustio u toliko pojednostavljivanje problema da je sve sveo na grotesknu ideju, koju nije u stanju da potkrepi dokazima vec samo svojim ubedjenjem da je u pravu.
Ovo je pravi primer propagande.
Ili preciznije, specijalnog rata.
Po srpski - ispiranja mozga besmislicama.
Preporuke:
53
5
3 četvrtak, 20 novembar 2014 15:18
Arčibald Rajs
''Imperija se raspala na male delove koji ne mogu biti spojeni, uprkos lideru koji voli da za sebe misli da je Staljin, ali u stvarnosti je bolje obučeni Brežnjev.''
Kako vašingtonska protuva ne može a da ne izbaci svoj otrov, koliko god se trudio da bude objektivan, maska je morala da spadne.
Preporuke:
57
3
4 četvrtak, 20 novembar 2014 16:10
MR
Vrednost ovog članka sastoji se u tome što tačno prikazuje kako Amerikanci gledaju na Sovjetski Savez i komunizam, pa čak na kraju i Putina. Znam da izneto liči na propagandni materijal, ali verujte mi, tako se stvari vide u Americi sasvim ozbiljno.
Preporuke:
38
3
5 četvrtak, 20 novembar 2014 17:53
TOPOLj
"Imperija se raspala na male delove koji ne mogu biti spojeni,uprkos lideru koji voli da za sebe misli da je Staljin,ali u stvarnosti je bolje obučeni Brežnjev".Ne može zapadnjak biti nego zapadnjak,ma koliko pokušavao prikriti neobjektivnost.Neviđena doza cinizma,to je kratak siže ove rečenice.Ne čitaju na Zapadu Gračovu,otuda ovolika neinformisanost."Sveta Rusija protiv Hazarije" ili kada "Vlast nije od Boga",ne postoje dvije knjige bolje od ovih koje bi mogle opisati kakvoj Rusiji danas zapravo teži Vladimir Vladimirovič Putin.Ko ih nije protičao ne može da komentariše današnju Rusiju a ni samog Putina.To je isto kao htjeti upisati elektrotehnički fakultet i na to se čak odvažiti ali bez elementarnog znanja matematike i fizike.Takvi su osuđeni na propast baš kao i Fridmanovo poimanje predsjednika Putina i današnje Rusije.To je gospodin Šešelj već uspio dokazati kada u sudnici Haškog tribunala nije dobio odgovor na pitanje koliko je drugi korjen od minus 4.Imaginarno 2 ili imaginarni Fridman.
Preporuke:
33
2
6 četvrtak, 20 novembar 2014 18:07
Zoran
"Ali istina je da marksizam ne samo da nije uspeo da stvori društvo koje je želeo, već takođe nije efektivno motivisao novu levicu."

Otkad je to marksizam radio da pridobije komuniste? Marksizam nikad nije imao tu namenu, niti je iko to zelepo od njegovih tvoraca. Vec samo da pokaze kako funkcionise kapitalizam.
Preporuke:
28
3
7 četvrtak, 20 novembar 2014 20:11
Kons Kanada
Zbunjen članak. Pokušava da poveže propast staljinizma sa marksizmom. Staljinizam je revizija marksizma tako da se propast staljnizma ne može automatski prebaciti na marksizam. Fridman to odlično zna ali pokušava da "zamaže" što ovaj članak čini propagandom.

"Marks je argumentovao da će se revolucija desiti u naprednim industrijskim zemljama, poput Nemačke. Umesto toga, došla je na mesto koje je >>narušilonemogućamarksizam kao takave je živ i zdrav. Evo sa današnjeg BBC site-a.

http://www.bbc.com/news/world-europe-30124725
Preporuke:
9
3
8 četvrtak, 20 novembar 2014 22:37
apricot brandy
Recimo da je Fridmanov članak STVARNO IDEOLOŠKI i da je ideologija u njegovoj INTERPRETACIJI veoma PLITKA, tačnije to je vrsta PROPAGANDE, ali zato na NEKE rečenice iz teksta valja obratiti pažnju!? Recimo ovi redovi: "Marksizam je uništio sebe zato što je došao do moći, a to će ga na kraju koštati kredibilnosti. Marksizam ima reputaciju ideologije, čak i kada je to bilo uopšteno. On je bio kulminacija prosvetiteljstva ne samo zato što je imao najekstremniju premisu jednakosti koja je zamisliva, već i zato što je bio nemilosrdno konzistentan." Od onog što sam boldirao, druga, treća i četvrta premisa su TAČNE, ali bih ipak komentarisao prvu premisu sa zaključkom: "Marksizam je uništio sebe zato što je došao do moći, a to će ga na kraju koštati kredibilnosti." Ajde da počnemo od toga da su SVE LjUDSKE SOCIJALNE STRUKTURE, bilo materijalne, bilo duhovne, SKLONE OPADANjU i DEKADENCIJI, tako da pomenuti zaključak NE VAŽI samo za marksizam, već i za TRŽIŠNU DEMOKRATIJU!?
Preporuke:
11
5
9 četvrtak, 20 novembar 2014 22:44
Mario Kalik
Kakva kaša u glavi i papazjanija od teksta. Tako to biva kada se neko ko nije dorastao a uobrazio da jeste u'vati epohalnih filozofsko-istorijskih tema...

Samo sam preleteo tekst, i našao gomilu konfuzije i protivrečnosti. Samo jedna: "Staljin je bio poslednji veliki komunista. Ne samo da je on verovao već je delovao na osnovu tog uverenja...Staljin je ubio komunizam".

A da su Zid rušili marksisti - no comment. Ko mi nađe ijednu sliku rušenja Zida na kojoj se vidi neki marksistički (komunistički) simbol, povlačim sve što sam rekao protiv tog čina.
Preporuke:
17
4
10 četvrtak, 20 novembar 2014 22:54
Mario Kalik
Evo svedočenja iz prve ruke, u tekstu Đorđa Miloševića:

"Lično sam gledao kako grupa levičarskih aktivista u Berlinu nosi veliki transparent na kome je pisalo: 'Kada se Nemačka rađa, Evropa umire'"

Toliko o Fridmanovim "marksistima" koji ruše Zid i slave taj događaj...
Preporuke:
22
3
11 četvrtak, 20 novembar 2014 23:47
Reddy
@kajsijevača/thinking maize/ i ostala boranija.....

Dakle, kada se dohvate Marksa to je kao kada meda stane na led s klizaljkama. Smejurija i ostala atrakcija zavladaju gledalištem! O Marksu toliko ništa ne znaju, prvo, ovi što ga ne podnose što je stvar, dakako, njuha, ne znanja, drugo, ni oni koji ga kobajagi uvažavaju. Na kraju, ni sam Mario Kalik koji marksa dovodi u ravan socijalizma!?!?!? Marks nije nikakav teoretičar socijalizam do kritičar klasične političke ekonomije. Onaj ko to ne kapira neka nauči napamet. Bolje i tako nego da lupa gluposti. I na kraju ono najvažnije. pad Berlinskog zida je fenomen nevezan za socijalizam već za hladnoratovski režim međunarodnih i međudržavnih odnosa! To je ključna razdelnica koja deli ove komentare od pretpostavljene poente. Ideja socijalizma je zahvaljujući padu birokratsko-etatističkih režima u istočnoevropskim zemljama sebi otvorila perspektivu i to je ono što čini osnovnu poentu oko naznačenog fenomena/pada nekakvog zida/.
Preporuke:
4
11
12 petak, 21 novembar 2014 00:09
OKVIR
Kad god je u pitanju neka objektivno skakljivija tema koje se primi neki tzv. intelektualac sa "zapada". Tada se iz tih tipova tj. tzv. zapadnih intelektualaca pojavi velik i tupavi idiot kome se automatski pomuti razum od takve teme - sto se lako uocava i kod ovog primerka koji dolazi iz napred pomenute jazbine PREDATORA.
A, sta drugo da covek ocekuje nego smrad od coveka koji izlazi na Sunce svojom spin-pricicom iz dupke pune septicke jame - nego SMRAD i bezumlje.
Od demoNkratora se mogu cuti samo demoNkratorske price - tj. ono sta oni zovu SPIN.
Oni su od rodjenja podvrgnuti "kondicioniranju" koje pravi od dece kroz odrastanje - idiote.
Preporuke:
7
3
13 petak, 21 novembar 2014 05:01
Bob
Situacija je takva da smo još i tada bili napumpani i prepumpani informacijama; šta reći tek danas u vreme sveopšte idiotarije interneta?
Da budemo realni, sve ovo trabunjanje oko rušenja zida me veseli; pomalo i rastužuje. Jedna mala nebitna epizoda iz evropske i SAMO uske lokalne evropske istorije. Nikakva velika sila Nemačka nije postala posle toga (osim među nesrećnim Balkancima), nikakvo rušenje granica ni podizanje novih zidova se nije desilo, sve je to bilo i ranije.

Čak, zapravo, ništa bitno ni po pitanju nekakvih političkih ili ekonomskih sistema se nije promenilo; brljotine zapadnjačkih učenja u raznim varijantama se hvataju za gušu; a neki tupadžije reaguju kao navijači na utakmici. Dok fudbaleri grabe milione za gluposti, navijači odu kući sa razbijenim glavama.
Preporuke:
8
1
14 petak, 21 novembar 2014 08:08
aprikot brandy@ Reddy ili U ČEMU JE PROBLEM!?
NIJEDNOM REČJU se NISAM IZJAŠNjAVAO oko Marksa, marksizma& socijalizma, konstatovao sam da su ove premise Fridmana manje-više ISPRAVNE: "Marksizam je uništio sebe zato što je došao do moći, a to će ga na kraju koštati kredibilnosti. Marksizam ima reputaciju ideologije, čak i kada je to bilo uopšteno. On je bio kulminacija prosvetiteljstva ne samo zato što je imao najekstremniju premisu jednakosti koja je zamisliva, već i zato što je bio nemilosrdno konzistentan." Ajmo redom, jel je marksizam "kulminacija prosvetiteljstva" sa takvom APOLOGIJOM RAZUMA kakve nema ni u jednoj drugoj ideologiji od njegovog vremena do danas!? JESTE! Jel je U SRŽI njegove DOKTRINE imao "najekstremniju premisu jednakosti"!? JESTE! Jel je U PRAKSI i u TEORIJI bio NEMILOSRDNO KONZISTENTAN, nezavisno od kontroverzi oko nekih njegovih PREMISA (npr. klasna borba, determinisanost istorije)!? JESTE! I na kraju jer je marksizam SAM SEBE POLITIČKI UNIŠTIO kad je za STALjINIZMA stekao MOĆ!? JESTE!
Preporuke:
7
7
15 petak, 21 novembar 2014 08:18
aprikot brandy@ Reddy ili U ČEMU JE PROBLEM, nastavak i kraj
A to, da li će se marksizam REVITALIZOVATI posle gubitka političke MOĆI i njegovog TRENUTNOG URUŠAVANjA kao POLITIČKE SNAGE po padu Berlinskog zida, to ostavimo BUDUĆNOSTI!? Ja i drugi ne-marksisti u tom pogledu možemo imati jedno, Vi i drugi marksisti možete imati drugo mišljenje, no KAKO će se TEORIJSKI (a i PRAKTIČNO!) RAZVIJATI (i da li će se UOPŠTE razvijati) marksizam u ovom post-real-socijalističkom, a mondijalističkom svetu, to neka odgovor da BUDUĆNOST, a ne neki "vrli mislilac" ove ili one orijentacije!? Primećujem NEKE NAZNAKE daljeg razvoja marksizma, istina samo U PRAKSI ili VERBALNOM izjašnjenju kao npr. kod mnogih marksista u Latinskoj Americi, kao i kod nekih "opolčenaca" (npr. Mozgovoj) u Donbasu, ali zato nema naznaka nekog PRODUBLjENIJEG TEORIJSKOG RAZMATRANjA AKTUELNIH DEŠAVANjA!? Ono što nam se prenosi na npr. NSPM, a što je intencije GLODUR-a g-đice Koljević, to je ZASAD prilično FLUIDNO, da bi se uopšte stekao neki određeniji dojam, a kamoli vrednovalo to mišljenje!? SALUT!
Preporuke:
7
7
16 petak, 21 novembar 2014 08:45
Reddy
thinking

"Recimo da je Fridmanov članak STVARNO IDEOLOŠKI i da je ideologija u njegovoj INTERPRETACIJI veoma PLITKA, tačnije to je vrsta PROPAGANDE, ali zato na NEKE rečenice iz teksta valja obratiti pažnju!? Recimo ovi redovi: "Marksizam je uništio sebe zato što je došao do moći, a to će ga na kraju koštati kredibilnosti. Marksizam ima reputaciju ideologije, čak i kada je to bilo uopšteno. On je bio kulminacija prosvetiteljstva ne samo zato što je imao najekstremniju premisu jednakosti koja je zamisliva, već i zato što je bio nemilosrdno konzistentan." Od onog što sam boldirao, druga, treća i četvrta premisa su TAČNE," Zaista je teško svariti ovoliku količinu gluposti koju podmeću kojekakvi aspiranti/thinking maize ili apricot brandy/. Bilo bi dobro da je u pitanju samo neznanje. Mnogo dalje od toga. Čak neupućenost a pri tome nezdrava ambicija! Pa, implicitna kotva celokupnog marksizma je baš oponiranost spram prosvetiteljstva /Dijalektika prosvetiteljstva Horkhajma i Adorna/.
Preporuke:
1
10
17 petak, 21 novembar 2014 08:50
Reddy
@thinking maize ili apricot brandy

ne znam ni sam koja količina bezobrazluka je potrebna da bi se lupetale ovakve gluposti!!! I to od doktora nauka iz mikrobiologije!?!?!?!?!? Ili ova nauka u svoje redove prima svakoga ili je, moguće, na tragu epohalnog otkrića nekog novog genoma!!!!!
Preporuke:
1
10
18 petak, 21 novembar 2014 10:45
apricot brandy@ Reddy
Uzgred, ŠTA ste STVARNO ŽELELI da kažete ovim: "...implicitna kotva celokupnog marksizma je baš oponiranost spram prosvetiteljstva /Dijalektika prosvetiteljstva Horkhajma i Adorna/"!? Jel želi marksizam da EMANCIPUJE "široke narodne mase" istina "predvođene radničkom klasom", tj. njenom "avangardom"!? ŽELI! Jel to radi na DRUGI, revolucionaran način odnosno prosvetiteljstva koji ide EVOLUTIVNIM PUTEM!? RADI, ali SAMO PRIVIDNO, jer da PODSETIM, papa Marks je TEORIJSKI uobličavao ono što će posle U PRAKSI, REVOLUCIJOM, kao "prvom fazom komunizma" REALIZOVATI Lenjin!? Kao što je posle prosvetitelja došla Francuska buržoaska revolucija, a pre njih u Engleskoj, Kromvelova, onda "Slavna" revolucija, obe proistekle iz protestantizma, kao i holandska borba za slobodu protiv Španaca, koji su sami po sebi OTKLONI od Srednjeg veka!? I šta se desilo kao REZULTAT tih REVOLUCIJA!? Zapadnoevropske sile su se UZVISILE i njihov POLET još traje, a u Rusiji!? Znate, šta, valjalo bi da IPAK POŠTUJETE ČINjENICE!?
Preporuke:
6
7
19 petak, 21 novembar 2014 11:04
apricot brandy@ Reddy, drugi nastavak
Znate, ako kažete, a oslanjajući se na Horkhajmera& Adorna da je marksizam SUPROTAN prosvetiteljstvu zbog NAČINA realizacije, a uz SUŠTINSKU ISTOVETNOST INTENCIJA, šta je to nego "nije šija nego vrat"!? Obaška što su i francuski prosvetitelji PRIPREMILI Francusku buržoasku revoluciju slično tome kao što je Marks TEORIJSKI PRIPREMIO sve potonje komunističke revolucije!? Nego, nešto ne raspravljasmo o ČINjENICAMA DESTRUKCIJE DRUŠTAVA koja su pretrpela komunističke revolucije i koje su ne samo posledice ne samo PRAKSE tih komunističkih revolucija, već i intencija SAME Marksove TEORIJE, kao i što te komunističke revolucije UPORNO OBILAZE baš taj isti Zapad gde su TEORIJSKU UOBLIČENE, a POGAĐAJU sva NEZAPADNA DRUŠTVA, sa ne samo dobrim, već i LOŠIM POSLEDICAMA tih društvenih prevrata!? Stvarno ŠTA ĆEMO SA TIME!? I šta ćemo sa PROKLETOM LjUDSKOM PRIRODOM, koja je TAKO NESAVITLjIVA već 150 godina i koja POGAĐA i SAME REVOLUCIONARE, pa se PRAKTIČNO SVE TE REVOLUCIJE IZRODE u LAŽ, NEPOTIZAM i NASILjE!?
Preporuke:
7
7
20 petak, 21 novembar 2014 11:13
apricot brandy@ Reddy, kraj!
Stvarno ŠTA ĆEMO sa ČINjENICAMA koje čak ni Hazjainov i Maov (obaška Broz, Čaušesku i Pol Pot!) TEROR ne UNIŠTI, već će eto lepo šire po kineskim "specijalnim ekonomskim zonama", među ruskim tajkunima iii... bivšim članovima JUL-a, kao što je Milan Beko i Goran Matić!? Ajte lepo, OBJASNITE nam KAKO TO i ZAŠTO to, da kod tih LjUDI, koji očigledno ne hajaše za neki "revizionizam" i "reformizam", već SKLIZNUVŠE DIREKTNO iz "avangarde" u UDOBNE FOTELjE!? Kažeš "kriv" "aprikoto-brendijevski thinkingo mejzujući boleto satanstvujući plumo-pičo brendujući SRBIJANAC"!? AJDEEE!!! Znaš, prikane, moraćeš ZNATNO VIŠE da se POTRUDIŠ da OBRAZLOŽIŠ DISKREPANCE između KOMUNISTIČKE TEORIJE i PRAKSE koju PRAKTIKUJU svi ti DEKLARATIVNI ili SUŠTINSKI KOMUNISTI!? Uostalom, davno je besmrtni Branko Ćopić pisao njegovo delo "ODUMIRANjE MEĐEDA"!? A nisu baš tako "mladi" ni VIB-ovi aforizmi!? Sve je to narod lepo prepoznao! Sve te "crvene drugove" koji žive u "belim vikendicama" na "plavom moru"!? Znate, imamo OČI!
Preporuke:
6
7
21 petak, 21 novembar 2014 11:29
sa strane
Ova "teorija" (Fridmanova) počiva na interesu strane kojoj sam Fridman pripada. Zato je kvazinauka, koliko god se kitio zvanjima i titulama. Veći deo Fridmana na Planeti podržava ovu "teoriju" i najradije bi, da može, uništio slobodnu Rusiju. Uništili su slobodu svuda gde su mogli i stigli, a imaju nameru da to čine i dalje. Uzdamo se u Boga, Rusiju, Kinu, zemlje Briksa i slobodnomisleće ljude na Planeti.
Preporuke:
15
0
22 petak, 21 novembar 2014 13:18
@Reddy
ovakve gluposti!!! I to od doktora nauka "


Nikakvo čudo. I medveda nauče da tera bicikl. Uostalom, vidiš iz nikova da - konzumira.
Preporuke:
7
7
23 petak, 21 novembar 2014 13:55
apricot brandy@ @Reddy
"Bako", "bako", kako ti imaš VELIKI i OSETLjIV NOS, pa namirišeš preko interneta!? "Bako", "bako", a iz KOJE si ti "CRVENE" BAJKE došla, dal imaš TOLIKI NOS na Vuju iz šume, il ti je nos TOLKI zbog Pinokijevog "RAZLOGA"!? U svakom slučaju "bako" SMEŠNA si "ko CRTANI FILM"!
Preporuke:
7
6
24 petak, 21 novembar 2014 18:35
@apricot brandy
", dal imaš TOLIKI NOS na Vuju iz šume"


Ne, nego na voju, kao i svi moji dugaji, do kavlobaga
Preporuke:
5
7
25 petak, 21 novembar 2014 19:49
Neo
Svaki sistem ima svoj vek trajanja. Kapitalizam je već uveliko doživeo svoj vrhunac i sada je na silaznoj putanji.Jedino što mu je preostalo da produži svoje trajanje je stvaranje totalitarističkog poretka fašističkog tipa, što i radi.Ako i to ne uspe, nekoj budali će pasti na pamet da pritisne dugme i da cela planeta nestane u nuklearnom ratu. Od kapitalističkih ludaka i njihovog ludila i to je za očekivati.
Preporuke:
6
2
26 subota, 22 novembar 2014 06:31
Bob
@aprikot brandy@ Reddy

Ko je glodur, a ko je glodar?

Ko nas vozi, a ko nas voza.
Preporuke:
3
1
27 subota, 22 novembar 2014 11:11
aprikot brandy@ Bob
Napisaste: "Ko je glodur, a ko je glodar? Ko nas vozi, a ko nas voza." "Glodur" je kratica za "glavni i odgovorni urednik" (nekog lista), nastala za socijalističkog vakta, a ko je "glodar", paaa..., ne bih baš, nije u redu za poneke (R....!?!?!?), a i (super) moderator je možda "ustao na levu nogu", pa da ga ne jedimo!? A voze nas oni mučeni vozači GSB-a, dok nas VOZAJU iz "BUS-Pljuc"-a, "Bljicija", "PINK"-a (BEZ Pantera!) i NARAVNO DŽej, pardon DŽej, ti si GOSPODIN za ONOGA! Mislim, Jasninog(*) FAVORITA, a "diplomčevog" "sina"!? Onog LAJAVOG!?
Preporuke:
7
5
28 subota, 22 novembar 2014 15:25
Reddy
@Bob

Pročitajte prethodnika/Heo/ pa će/te znati i ko je glodur i ko je glodar. Jasno i bez ostatka! A kajsijevača uvek kasno zri a kada padne s grane obično je neko umulja te podseća na ekskrement.
Preporuke:
1
12
29 nedelja, 23 novembar 2014 02:15
Bob
@stani Neo

Tumačiti istoriju na ovaj, tupo-idiotski klasni i/ili ekonomski način - eto, to je zaostavština marksista. Nije radilo objašnjenje ni tad, ni sad, ni u vreme pape, ni u vreme SSSR-a, nikad. Ali tvrde glave su tvrde i tu bi čeličane nešto mogle da patentiraju.

Evo, mogu da vam šapnem deo mudrosti: nema srozavanje zapada nikakve veze sa kapitalizmom: prosto i jednostavno, njihovoj civilizaciji dolazi kraj i to je sve. Ali edipalci ne bi bili edipalci kad ne bi mrzeli nešto: mrze sebe i uporno hoće da budu nečiji trabanti i periferija. Odlazite vi marksisti na đubrište istorije kao i ceo vaš tvorac - zapad. Epizoda istorijski nebitnog komuno-ludila na istoku Evrope ostaje samo to - epizoda na periferiji zapada. Nikog više nije ni briga za to.

https://www.youtube.com/watch?v=j_H9AAD7D3o
Preporuke:
3
2
30 nedelja, 23 novembar 2014 10:53
Heo
Čemu ljutnja i toliki bes? Ima li razloga za takav istup? Marksisti odlaze na đubrište istorije. Da, i šta onda. Valjda kraj istorije, šta li? Ili vaskrsenje Hrista? Čemu takva galama? Kao da vam je povređena sujeta.
Preporuke:
3
2
31 ponedeljak, 24 novembar 2014 04:37
Bob
Da, bes... za bes je potrebno mnogo više. Te vaše komunske teorijice su istog porekla kao i liberal, naci i faci gluposti. Tiču se samo zapada i njihove raspadajuće civilizacije.
Sramota je što ljudi odavde, iz zemalja koje nemaju veze sa tim trabunjanjima mozga koji je počeo da se raspada, uporno opstaju na ideološkom ludilu, makar odveli milione ljude u smrt. Kako to nazvati? Zlo?
Preporuke:
2
1
32 ponedeljak, 24 novembar 2014 13:57
Petrushin
Da nije Amer-Kenjizma bio bi dobar tekst, ali on bez tog samovelicanja ne moze! Zato i ne moze da napise nesto par excelence.

Mad je u mnogome u pravu sto se tice Marksa i njegove nemogucnosti da shvati jacinu "nacionalizma", koji je urusio Marksizam kao ideologiju. Sovjeti su Slovenima utjerivali marksizam i komunizam na silu, jer su Marksova djela pisana za urbanizovane i maksimalno industrijalizovane sredine, i odnose koje sa sobom nosi takva sredina, dok je seoska i feudalna istocna Evropa zahtijevala jedan citav Modernizam i industrijalizaciju koja je tek bila u zacetku.

Ono sto Fridman namjerno zabopravlja da naglasi je da su market ekonomija i privatno vlasnistvo izgubili smisao i znacaj u ovoj vjestacki kreiranoj KRIZI, jer su obesmisljeni i degradirani centralizovanim nacinom uticaja drzave i finasijske elite, da je too-big-to-fail postala norma koja apsolutno nema nikakave veze sa decentralizovanim nacinom na koji bi trebala da funkcionise trzisna ekonomija.
Preporuke:
0
1
33 ponedeljak, 24 novembar 2014 13:58
Petrushin
Da nije Amer-Kenjizma bio bi dobar tekst, ali on bez tog samovelicanja ne moze! Zato i ne moze da napise nesto par excelence.

Mad je u mnogome u pravu sto se tice Marksa i njegove nemogucnosti da shvati jacinu "nacionalizma", koji je urusio Marksizam kao ideologiju. Sovjeti su Slovenima utjerivali marksizam i komunizam na silu, jer su Marksova djela pisana za urbanizovane i maksimalno industrijalizovane sredine, i odnose koje sa sobom nosi takva sredina, dok je seoska i feudalna istocna Evropa zahtijevala jedan citav Modernizam i industrijalizaciju koja je tek bila u zacetku.

Ono sto Fridman namjerno zabopravlja da naglasi je da su market ekonomija i privatno vlasnistvo izgubili smisao i znacaj u ovoj vjestacki kreiranoj KRIZI, jer su obesmisljeni i degradirani centralizovanim nacinom uticaja drzave i finasijske elite, da je too-big-to-fail postala norma koja apsolutno nema nikakave veze sa decentralizovanim nacinom na koji bi trebala da funkcionise trzisna ekonomija.
Preporuke:
0
1
34 ponedeljak, 24 novembar 2014 14:09
Petrushin (2 dio)
Da je Fridman umjesto monologa morao da odgovori u ovom tekstu na pitanja koja se ticu $14 triliona dolara ubacenih papira (quantitative easing) od strane G4 drzava, koje nema nikakve veze sa trzisnim nacinom poslovanja, ili sa spasavanjem bankarskog sektora tako sto su stednja gradjana i penzioni fondovi prebaceni u dzepove tih finansijskih lopova i kazino-kapitalista na ime moranja da se too-big-to-fail po svaku cijenu spasavaju kao panacea svih problema Zapadnih ekonomija, te da je od pocetka krize njegova Ameri-Kenjska vlast uvecala dug Ameri-Kenjaca sa $10 triliona na preko $17 triliona na danasnji dan (70% rast), iako su kamate na takav pozajmljeni novac (pazite sad teorije i prakse zapadnog trsista kapitala!?) manje nego sto su bile prije krize, pa je kamata na $10 triliona prije krize od $453 milijarde pala na $415 milijardi, iako je osnovica USA duga za 70% veca tj. $17 triliona dolara!

I ovo Fridman sove trzisni kapitalizam!?

Ovo ni Sovjeti nijesu mogli da rade!
Preporuke:
0
1
35 ponedeljak, 24 novembar 2014 14:36
Petrushin (3 dio)
Da li je trebalo izigravati proroka da se pretpostavi da ce ujedinjavanje Njemaca u jednu drzavu poremetiti ne samo EU, vec kompletnu vec ugovorenu podjelu moci izmedju Nemaca, Franzuza i Engleza, i da ce na duzi rok unistiti tu istu EU?

Dovoljno je da pogledate nacin na koji se donose odluke unutar EU i njene nemogucnosti da u tu formulu ubace drzavu velicine Turske.

Isto se desilo i sa Njemcima koji su od 60 miliona postali drzava od 80+, sto je stavlja iznad svih ne samo po broju nego i jacini, koja raste iz dana u dan a razdor imedju nje i ostatka EU.

Moja procjena je da ce se Velika Britanija u narednih 5 godina raspasti na tri dijela, kao i Spanija, dok ce Njemacka napraviti neki novi vid moderne Austro-ugarske, sto za Rusiju moze da bude i dobro (ako napravi pravoslavnu transferzalu do Grcke) i lose ako se ta nova unija na celu sa Nemcima okrene Ameri-Kenji.

U svakom slucaju bice krvavo stoljece, sa mnogo novih prekrajanja granica i regionalnih ratova.
Preporuke:
2
1
36 četvrtak, 27 novembar 2014 13:41
ANALITIČAR
@ TOPOLJ

Brate Vaše komentare je milina čitati , pogađaju u suštinu kao Dostojevski , inteligencija Vam je izvanredna i zračite Pravoslavnim desnim pogledom . Suština razlike između nas Srba + Rusa ( Slovena koji vjeruju u Boga i pravdu ) i razbojničkog fašističkog Zapada ( Fridman im je jedan od mozgova i kreatota THINK TENK instituta ) je u onome što je Dostojevski kazao , PRAVOSAVLjE je DA a katolici su otpali od Boga i istine i stavili zlikovca papu iznad Gospoda , oni su NE a Protestanti su NE od Ne kao negacija katolika . Dakle Zapad je bogoborački ( Niče ) a Rusija božija ( Dostojevski ) . Zapadu tehnologija mijenja Boga , tamo je neistina istina a istina je laž . Masonski antihristov poredak , zato heroji Šešelj , Karadžić i Mladić mogu biti zločinci a nacisti u Kijevu i nakaze ISIS-a i koljači su za Zapad borci za slobodu kao i tuđmanove ustaše . Zapadu ne smetaju agent Rotšilda Lenjin i Rokefelera Trocki Bronštajn , njima smeta Staljin jer je Rusiju vratio Rusima a danas VV Putin
Preporuke:
1
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner